Zrádný mikrospánek: 6 tipů, které vám můžou zachránit život


Proto jsme pro vás připravili 6 praktických tipů, jak při cestování s mikrospánkem účinně bojovat.

Mikrospánku předchází únava, která se v autě projevuje těmito příznaky:

  • opožděné reakce,
  • špatná orientace v prostoru,
  • podrážděnost vůči spolucestujícím,
  • rozmazané vidění.

1. Dobře se vyspěte

Riziko, že mikrospánek postihne odpočinutého řidiče je téměř nulové. Proto před jízdou neponocujte a snažte se dobře vyspat. Zajímavostí je, že mikrospánkem za volantem jsou nejvíc ohrožení mladí muži do 26 let. Mají rušný noční život a únavu nerespektují.

2. Jezděte přes den

Pokud víte, že máte problémy s únavou, delší trasy jezděte zásadně přes den. Když se setmí, lidské tělo začne produkovat hormon melatonin, který zapříčiní ospalost. Proto je za tmy mnohem větší riziko, že vás přepadne mikrospánek.

3. Každé 2 hodiny zastavujte

Udělejte si na cestu dostatek času a nikam nespěchejte. Každé dvě hodiny zastavte na odpočívadle. Protáhněte se, zajděte si na toaletu a napijte se. Přestávka vás osvěží.

4. Dejte si lehké jídlo

Pokud vás přepadne hlad, odolejte v motorestu knedlíkům s omáčkou a dalším těžkým jídlům. Tělo by muselo použít všechnu energii na trávení. V takovém případě se řidič začne cítit ospalý a jeho pozornost rychle upadá.

5. Poslouchejte hlasitou hudbu

V teple a tichu se spí nejlépe. Proto si pusťte hlasitou a dynamickou hudbu. Také si otevřete okénko nebo si zapněte klimatizaci. Pokud na vás bude foukat chladný vzduch, je menší pravděpodobnost, že vás postihne mikrospánek.

6. Nepodceňujte únavu

Jestliže cítíte, že na vás jde spánek, nepodceňujte situaci. Opilí byste za volant také nesedli, ospalost je přitom stejně nebezpečná. Předejte řízení jinému člověku nebo si na odpočívadle chvíli zdřímněte.

Mikrospánku nejsnáze předejdete, pokud se dobře vyspíte. Klíčová je vhodná matrace. S výběrem té správné matrace vám poradíme v našem konfigurátoru.


Pokud vás téma spánek zajímá, přečtěte si i další články: