10 rad Dr. Sleepa proti jarní únavě


Jako odborník na spánek často řeším problémy týkající se neustálého zívání přes den, neklidného spánku a ranní rozlámanosti. Na jaře je moje ordinace plná dvojnásob a tak jsem se rozhodl nejužitečnější rady sepsat.

  1. Jezte lehkou a čerstvou stravu plnou vitamínů - když jste unavení, snadno vás skolí kdejaký vir či bakterie. Dodejte proto tělu potřebné vitamíny a zároveň ho příliš nezatěžujte těžkými jídly. Zeleninové saláty a ovocné šťávy jsou zkrátka ideální kombinace nejen na jaro.
  2. Dodržujte pitný režim - příčinou únavy často bývá pouze dehydratace. Začněte proto den sklenicí vody s citronem a mějte neustále při sobě láhev nebo džbán s vodou, abyste měli přehled, kolik jste toho už vypili.
  3. Hýbejte se na čerstvém vzduchu - jaro přímo láká k pěší chůzi a proto vyražte z práce po svých nebo si běžte ráno zaběhat. Úplně ale postačí ranní rozcvička na balkoně.
  4. Otužujte se - studená sprcha po ránu vás nejen probere, ale zároveň nabudí i vaši imunitu. Rozmary jarního počasí se vás pak už týkat nebudou.
  5. Buďte hodně na sluníčku - nedostatek vitamínu D během zimy se dá snadno napravit. Stačí, když budete co nejvíc na slunci. Nezapomeňte ale na opalovací krém, sílu jarního sluníčka není radno podceňovat!
  6. Vyhněte se stresu - to se snadno řekne, ale těžko udělá. Pro začátek se zkuste naučit několik dechových a meditačních cvičení, se kterými se stresové situace zvládají lépe.
  7. Seznamte se s Echinaceou - na jarní únavu vám budou všude nabízet nejrůznější preparáty. Spolehněte se ale raději na přírodu a pořiďte si echinaceové kapky nebo čaj. Tato krásná fialová rostlina má významný vliv na imunitu.
  8. Zkuste to bez kofeinu - pokud na každé zívnutí reagujete vařením kávy, není to právě ideální. Vaše tělo se potřebuje vzpamatovat samo a v tom mu povzbuzující látky nepomáhají. Zkuste proto během dvou týdnů postupně snižovat dávky a z počátku kávu nahrazujte zeleným čajem. Pak to zkuste i bez něj.
  9. Choďte do sauny - saunování zbavuje tělo toxinů a tak pomáhá látkové výměně. Zároveň je skvělé pro zvýšení imunity a budete se po něm cítit jako znovuzrození.
  10. Dopřejte si dostatek odpočinku - hodně relaxujte a především dobře spěte! Jedině kvalitní spánek vám totiž zajistí potřebnou regeneraci a dostatek sil na další den bitvy s jarní únavou.


Základem kvalitního spánku je samozřejmě kvalitní matrace. Pokud ji nemáte, můžete spát klidně 10 hodin denně, ale ráno vstanete rozlámaní a nevyspalí.

Najděte proto v našem konfigurátoru svou dokonalou matraci, nebo si ji i rovnou vyzkoušejte v některém z obchodů označených červeno-žlutou samolepkou “Poradna pro dobrý spánek”.




Další rady, jak nepodlehnout únavě, si přečtěte v těchto článcích: