Skoncujte s bolestmi páteře: nastavte si správně monitor a dejte sbohem špatnému polštáři


Bolesti zad alespoň jednou za život trápí 80 % populace a jsou dokonce častější než bolesti hlavy. Jednou z nejnamáhanějších částí je krční páteř. Je evolučně uzpůsobená tak, aby držela hlavu vzpřímenou a člověk dokázal díky tomu včas zaznamenat blížící se nebezpečí.

Moderní doba nepřeje páteři


V dnešní době však lidé dlouhé hodiny sklání hlavu k papírům a náklonem svoji krční páteř namáhají. Můžeme rozlišit 3 stádia bolesti krční páteře:

  1. stádium: obyčejná bolest zapříčiněná špatným držením těla,
  2. stádium: ostrá bolest, která vystřeluje až do paží,
  3. stádium: silná bolest, brnění končetin, zhoršení chůze, hrozí poškození míchy.

Bolesti tedy mohou být ivelmi vážné a nevyplatí se je podceňovat. Klíčem ke zdravé krční páteři je správné držení těla a kvalitní matrace.

Pravidelné cvičení vás zachrání


Zvlášť velké nebezpečí vám hrozí, pokud máte sedavé zaměstnání. Důležité je, abyste měli monitor ve výšce očí. Díky tomu nebudete páteř zbytečně ohýbat.

Obecně je nejúčinnější prevencí pravidelné cvičení. Mnoho cviků najdete na internetu nebo si nechte poradit od svého doktora. A nezapomeňte, že cvičení na páteř není o rychlosti.

Zkuste anatomický polštář


Další důležitou věcí je výběr správné matrace nebo polštáře. Pokud spíte na proležené matraci, nedivte se, že vám neposkytne dostatečnou oporu. Raději hledejte kvalitní model s anatomickými zónami. S výběrem vám pomůže konfigurátor Dr. Sleepa.

Na bolesti krční páteře má velký vliv i typ polštář. Páteř vás může bolet například z příliš vysokého péřového polštáře, který celou noc udržuje krk v nepřirozené poloze. Raději sáhněte po některém z anatomických modelů.



Další tipy pro lepší spánek na vás čekají tady: